20 Mart 2015 Cuma







BİTİRME TEZİ

Hanendeler ile tazeleniyor hatıralar
gürleyen gök altında

bunu dinleyen bir kuş ürküyor
kanat çırpıyor telaşla
kanat çırptıkça
geçiyor gönlümden ağır ağır yolcularla
geçiyor gönlümden usul usul mevsimlerle
geçiyor gönlümden apar topar sevinçlerle
ve elimden tutup geçiyoruz
sarp yokuşlardan dağlara doğru

aşıyoruz kendi boyumuzu
ve dünyanın omzuna çıkıyoruz
görmek için bin bir türlü halini kaçan zamanın

sonra bir ara elime bakıyorum
elde var ürkek bir kuş daha  
hatmedilmiş bir yazgısı var insanlığın diyor
avuç içine çizilmiş
gösteriyor bana yukarıdan
apartman aralarına sıkışan çocukları
nefesleri yetmiyor çocukça gülmeye
şehrin o bitkin sevinci beliriyordu yüzlerinde sadece
susayınca bir çeşme başına gidememek
çocuklar için trajik bir hayal meselesidir diyor

ben ise geveleyip durdum
dünyadan,
herkesin çok bilmişliğinden geliyorum dedim
mayın döşenmiş kalbime
hangi yaraya dokunsam kalbim patlayacak gibi
idama çarptırılmış mahkum gibi bakıyoruz dünyaya
derken ayrılık vakti gelip çatıyor
varıyoruz hep baharın gelişini bekleyenler arasına

benim aklımın güzergahında bir kuş sürüsü
uçuyor gençliğimin aşkıyla koynuna gecenin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder